Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

Dags igen 26/2-2015

Kategori: wastborders.blogg.se

Då var det dags att börja uppdatera bloggen igen och nytt år har det hunnit att bli.
Visst har det hänt massor sedan sist och valparna efter Greta och Bisse har jag fått täta rapporter av dom allra flesta om hur bra allt går. På lördag skall jag träffa ett par stycken på klickerkurs och i nästa vecka kpmmer ett par hem och skall trimmas för första gången. Sedan är det inplanerat andra aktiviteter i vår. Skall bli jätteroligt att ses igen.
 
"Dolly" Wästborders Bright  är nu parad 25/1 med "Pimms" C.I.B. JWW-10, EUW-11, Nord UCH, SE VCH Bohunt Sweep The Board.
Pimms är en mycket trevlig, välmeriterad hane som är en import från Australien.
Nu vet jag att det är valpar på gång. Dolly har börjat bli lite utfylld på magen och hon tar lite längre tid på sig på morgonen med maten. Hon slukar annars det mesta snabbt. Ja det är ju inte fråga om att lämna en kula nu heller.......
Valpar blir det i slutet på mars. Ja det är ju snart. Jag längtar massor och denna gången behåller jag en grizzletik är det tänkt.
 
Kommentera inlägget här: