Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

My Dog 2014

Kategori: wastborders.blogg.se

Ja som vanligt så innebär det ju lite planerande långa tider inför denna fyradagars utställning på Mässan i Göteborg. Som kontaktperson här på Västkusten så skall vi ju rodda en hel del med rasmontern som skall riggas, bemannas och rivas. Som tur är finns det många kompetenta medlemmar här på västkusten som gärna står ett pass i montern. Det behövs 8 pass alltså minst 16 st personer med hundar som ställer upp. Tycker det är fantastiskt att vi får ihop detta och att det fungerar så bra.
 
Denna gång har jag beslutat mig för att ställa ut Dolly båda dagarna. Hon är i fin päls, men jag hade kanske inte räknat med att hon skulle vara i höglöp. Det var hon då jag ställde henne sist på Årets Border också. Däremellan har hon ju haft valpar.
 
Fredagen 2 janurai var det dags att ställa för Ann-Cristine Johansson. Hon gillade Dolly och det blev excellent, ck och en 4a bästa tikplacering. Inte illa.
Här är konkurrensen bland tikarna.
 
Här är bild från lördagens utställning då det var domarbyte och Nils Molin dömde. Då blev det bara ett exellent. Hade väntat mig bättre resultat men Dolly var trött och hennes löp hade precis passerat höglöp. Det visade hon tydligt med att vara väldigt utbjudande på fredagen och bitchig bara någon tittade på henne på lördagen.
 
 
Här är Ann-Christine och marianne som tillsammans med mig satt upp rasmontern under torsdagen. Detta år med ny färg på skynken och fler mjukisdjur. Morrisson tesar kvalitén, Föreställningen kan starta!
 
Kommentera inlägget här: