Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

Mycket på gång 31/8

Kategori: wastborders.blogg.se

Redan sista augusti och man känner tydligt att nu är hösten på gång. Jag gillar detta, trodde fram tills nu att jag bara var en sommarmänniska som älskar solen. Det kanske har med åren att göra, jag menar tar sig tid för eftertanke i det man gör och känner.
I alla fall så händer här mycket . Efter att Java lämnat familjen i somras har jag haft mer tid i lugn och ro för mina 3 som nu finns hemma. Ja, jag saknar Java och hennes underbara energi då den fokuserade på rätt saker, men jag har fått rapporter om att hon fungerar jättebra så nu släpper jag detta. Jag skall få info om hennes utveckling efter hand och det ser jag fram emot.
Lilla Greta som jag inte gick valpkurs med går nu en unghundskurs och det fungerar kanon. Hon är bara för söt min lilla tjej. Hon kan behöva mycket stimulans så hon inte äter upp hemmet. Liten skitgreta då hon tuggar inredning och då menar jag stolar, bord, lister och handtag.
Dolly har jag börjat nybörjar agilitykurs med. Hon är duktig och inte rädd för några hinder. Det gäller bara att träna för mig så att jag inte snubblar på egna ben eller hinder.
Inte att förglömma att jag efter semestern verkligen tagit mig i kragen och håller mitt mål att cykla till och från jobbet varje dag samt att träna på gymmet innan jobbet minst 3 dagar i veckan. Det har hunnit gå 4 veckor redan och hittils fungerar det och jag mår jättebra utav motion. Nä inte konstigt alls, för det är ju så det fungerar.
Kommentera inlägget här: