Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

Helgens äventyr! 11/5

Kategori: wastborders.blogg.se

Husvagnshelg på Tånga Hed camping. Fredag eftermiddag begav vi oss (Anders, Johan, Bertha och lilla Malta var med) till campingen. Vädret var inte riktigt vad vi önskat, men det regnade i alla fall inte.
Vid 19.30 tiden var på framme och några timmar senare var förtält på plats och allt var ordning för kvällen. Tyvärr är jag tidsoptimist och tror alltid att det rymmer fler timmar/dygn. I alla fall smakade dom grillade hamburgarna underbart. Allt verkade fungera bra i vagnen, dock var jag lite orolig att värmen inte var så effektiv. Min familj är nog lite känsliga och la sig i full mundering med toppluva osv. Då vågade jag ju inte dra ner på värmen i det läget. Den visade sig vara mycket välfungerande och kom upp i 29 grader. Det var ju inte så bra i sig.........
Lördagen innebar utställning i Larv. Malta fick ett HP. Det var väl ok!
Kvällen blev trevlig och underhållande. Natten blev skön med lägre temperatur.
Söndagen var det uteställning på plats i Tånga Hed. Denna dag blev det ck för både Malta och Bertha! KUL.
Väl hemma igen till en glad Forres som saknat mig jättemycket. Dom stora barnen hade huserat själva, grillat haft kompisar mm. Dom hade nog önskat att helgen var ännu längre.
Kommentera inlägget här: