Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

Aloe Vera till försäljning! 31/3

Kategori: wastborders.blogg.se

Nu händer det spännande saker. Igår hade jag besök av en kvinna som jag tidigare köpt Aloe Vera produkter av. Jag kommer att sälja dessa produkter framöver. Jag tror helt och fullt på dess utrensande och uppbyggande funktion både på djur och människor. Skall nu försöka få utbildning och kunskaper i hur man bäst använder produkterna på hund i första hand. Jag blev så besviken då jag var på My Dog och ville ha information för just hund men ingen hade någon erfarenhet av detta utan det var enbart det som gick att läsa i broshyrena. Så se fram emot informationskvällar hundvänner.
Följande har jag hämtat från:


Forever är världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe Vera. Det primära innehållet i våra produkter är 100 % stabiliserad Aloe Vera Gel.

En förutsättning för god hälsa är en mage som är i god form, eftersom en så stor del som 70 % av immunförsvaret sitter i magen. Tarmslemhinnan är faktiskt stor som en fotbollsplan, och tunn som ett ögonlock. För att fungera väl och ta upp näring måste den vara intakt.
Under många århundraden har människor världen över använt Aloe Vera just för dess goda egenskaper, mest för att vårda huden på utsidan. Men nu för tiden är det ingen som höjer på ögonbrynen åt den som också dricker Aloe Vera. Mage/tarmsystemet består av likadana vävnader som vår hud, och därför fungerar Aloe Vera också inifrån och ut.

Några exempel:
Djuren är som vi människor - utan en fungerande mage mår de inte bra. Därför är Aloe Vera Gel välgörande också för dina djur.

Aloe Vera Gelly kan användas på torr och känslig hud.
Aloe Heat Lotion är ett värmande liniment med Aloe Vera och eukalyptus som passar bra till massage av öm hud.
Aloe Propolis Creme är en fast kräm med Aloe Vera och propolis som smörjs på torr och irriterad hud.

KOMMENTARER:

  • Monica säger:
    2009-04-02 | 09:45:31
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/galnawera

    Ja aloe vera (Wera :o) är mycket bra grejer! Vet när min Wilma skar upp tassen så använde jag just aloe vera. Läkte mycket fint och snabbt!

    Även bra vid insektsbett och solbränna.



    Ha en härlig dag i solen!

Kommentera inlägget här: