Kennel Wästborders blogg

Uppfödning av borderterrier i hemmiljö.

Årets Border 1 juni-13

Kategori: wastborders.blogg.se

Wow vilken helg det blev! :)
Från att ha missat anmälan till Vänersborg bestämde jag mig för att anmäla till ÅB trots att ingen från Göteborgstrakten skulle dit och ingen stuga var bokad. Det var ju nu Dolly var i päls och sedan så skulle hon paras. Lilla Greta skulle också få hänga på, hon är ju fortfarande under utveckling.
Hade hoppats på att mina tikar inte dragit i löp så tidigt som dom gjorde. Både Greta och Dolly skulle hamna i höglöp till just kring denna helg insåg jag nu. Det blev att starta parning innan resan samt precis vid hemkomsten igen.
Lite roligt var det ju att Dolly bjöd ut sig till i stort sett varje hane under hela resan (svansen i 90 grader). Lite svårt med koncentationen men kanske var hon som bäst i detta tillstånd.
Ja, lite fullt upp blev det faktiskt innan jag kom iväg med husvagnen själv och mina två blå. Ett litet äventyr och minisemester  som kunde varat någon till dag men så blev det inte pga av löpet.
Väl på plats efter ca 36 mil och installerade efter elstrul med stolpen och krig med myggorna och lite puts på hundarna kunde jag ägna fredagskvällen åt att umgås med nya och gamla bekantskaper och blev väl omhändertagen och det känders så gott.
Lördag morgon och nu var det dags. Hade sällskap och stöd vid ringen av Värmlandsgänget. Dom är alltid lika trevliga och glada!
Först ut var ju lilla Greta i Unghundsklassen tror dom var närmare 30 st. Lillstumpan blev placerad som nummer 5 och det tyckte jag var kanon. Detta bådade ju gott tänkte jag eftersom Dolly är av samma typ.
I öppna klassen var det runt 25 talet hundar och Dolly blev ochså uttagen bland de 5 och sedan placerad som 1a. Riktigt kul detta! :)
I konkurrensen sedan blev det samma sak, där stod jag bland de 5 uttagna och det kändes som en seger redan då innan nedräkningen började. Till slut så stod domaren Tracey James där med den röda rosetten till mig och Dolly. Helt otroligt glad blev jag! :) och mycket otippat kan jag tänka.
I finalen sedan som Dolly fick möta Toftahill Game On "Ismo" som dömdes av Margaret Bailey och han blev BIR men min Dolly blev BIM.
Efter denna händelse blev det go mat på restaurangen och sång, musik och skålande.
Väl hemma igen blev det som planerat en sista parning med Dolly och BIR vinnarens son Sweeping Snabb Stabil Och Jättebra. Ja vilken helg det varit och så kul jag haft!
 
Wästborders Bright "Dolly"
Foto: Camilla Venerot
 
Lena Eriksson med Toftahill Game On blev  BIR
Foto: Camilla Venerot
 
Här ses Dolly med Olle som numera är parade och blir det valpar så sker detta i slutet på juli.
 
Kommentera inlägget här: